April 22, 2018

RAMS Motorsport | AUTO | MOTO | PARTS

Povestiri din Criptă/Service

Yamaha Virago 250

Știți momentul  ala când se deschide o ușa și toate privire sunt ațintite spre persoana care intra? Așa am cunoscut-o pe Roșcata.  Finuța, slăbuța, încerca sa nu atragă atenția prea mult. Nu am băgat-o în seama deoarece recepția a făcut-o Ionuț. Clientul se ferea de priviri și și-a abandonat repede amanta, nu a întors capul nici măcar o data după ea în timp ce se îndepărta de noi. Știa ca e pe mâini bune … sau pur și simplu nu-i pasa.

Aceeași vineri, da, vinerea în care toți vor să-și ia amanta de la service și sa-i dedice tot weekendul. Așa și cu Roșcata noastră. Zilele treceau și telefoanele despre starea Roșcatei se întețeau. Venea weekend-ul și de ea nu se ocupase nimeni. Aveam mecanicii blocați pe alte lucrări, așa ca am luat problema în mana.

Mă apropii încet de ea și ii strâng handguard-ul firav în mana. Duc tape. Ce stupoare. Deja am început cu stângul. O întreb ferm aruncându-mi ochii peste deviz, pentru ce a fost adusa la noi. „Revizie”. Sec. Mai sec decât un Cabernet Sauvignon. Roșcata asta nu avea nevoie de o revizie. Avea nevoie de manșoane noi, de vreo 3-4 spălări ca sa înceapă sa i se vadă culoarea aprinsă din obraji, de schimbat lanțul care i se lăsase mai jos de genunchi, de WOW (cauciucul spate era pătrat si aproape de sârme) … de un set de gume.

Am zis sa începem ușor, cu schimbul de ulei, minimul de întreținere pe care orice „amantă” trebuie sa-l primească măcar o data pe an. Trag vasul de colectare, desfac bușonul, nu mă grăbesc când trag bușonul și uleiul de un negru „diesel” îmi atinge mana. Simt cum îmi creste pulsul. Lucrez în service de 5 ani și am văzut ulei de la motorizări diesel mult mai curat. Otrava care-i circula în vene se oprește din curs … mă uit în vas, maxim 200-300 ml. Mă uit pe motor, scria 1400ml. „Nu-i di bini”. Roșcata asta nu înceta sa mă uimească. Si o făcea într-un mod al naibii de enervant. Soluții? Mă spăl pe mâini, mă mai spăl o data și ii dau clientului un telefon. Aproba decizia de a schimba de 2 ori uleiul. O data cu un ulei mai slab pentru curățare, iar apoi ceva bun, roșu aprins. Dacă la sosire clănțănea un pic, acum micuța japoneză torcea ca o pisicuța. O duc la spălătorie unde după 3 îmbălsămări începem sa recunoaștem motocicleta. Era chiar o Yamaha Virago 250 :O.  Ii întindem și ii ungem lanțul.

Intre timp apare și partenerul ei de călătorie. II explic ca uleiul nu se schimba la numărul de kilometrii din manual, ci în funcție de utilizare. Îl întreb dacă a făcut cumva niște drumuri mai lungi. Mă aprobă. Încercase sa se tina după surorile ei mai mari. A reușit. Dar cu ce preț? Îl chem la următoarea revizie peste 1000 de km ca sa-i mai facem o transfuzie de vin roșu din cramele Motul și apoi ii recomand ca la acest motor, care are doar 1.4 L de ulei să nu săra de 2000-3000 km intre schimburi. Acum avea „5000 și ceva”.

Ii explic pericolele care îl pasc dacă merge cu lanțul slab, pe lângă uzura prematura, cat de mare este riscul de accidentare, atât al lui cat și al Roșcatei. Înțelege. Motocicleta urmează sa revină pentru un kit de lanț nou.

Ii arat guma spate, care stătea să-și dea ultima suflare si sa scoată atele. Cădem de comun acord sa o schimbam. Ii explic de ce trebuie sa schimbe și cauciucul pe fata chiar dacă el zice ca arata „bine”. Ii arat DOT-ul, 2012, an bun. Ii pun să-și înfigă unghia în el, dar cu atenție, sa nu cumva sa și-o rupă. Începem sa glumim și ii spun ca ar putea fi amendat pentru ca gumele lui nu se mai tocesc, se tocește asfaltul, așa sunt de tari. Decidem sa o programam peste o săptămâna si pentru anvelope noi.

Îl mai mustram o data eu, doi mecanici și încă un client care a asistat la toată operațiunea „Diesel”.

Puteam sa-i facem doar un schimb de ulei și sa-l lăsam sa plece liniștit? Poate din alt service, nu de la noi.

Pentru voi … cat valorează viața voastră? Credeți ca merita sa cereți ajutor profesionist atunci când întâmpinați o problema la motorul vostru?

Dacă nu aveți sculele necesare, un loc unde sa faceți lucrarea sau pur și simplu cunoștințele necesare, apelați la Alex. 0733337267 alex@rams21.ro Va pot ajuta măcar cu un sfat.

In era în care minutele sunt nelimitate, fă-ți timp și da măcar un telefon și asculta părerea unui specialist în legătura cu orice problema legata de motocicleta ta.

Alexandru Popescu

RAMS Motorsport

Uncategorized

Program

Monday 9:00 am - 6:00 pm
Tuesday 9:00 am - 6:00 pm
Wednesday 9:00 am - 6:00 pm
Thursday 9:00 am - 6:00 pm
Friday 9:00 am - 6:00 pm
Facebook Iconfacebook like buttonService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS Motorsport