November 9, 2018

RAMS Motorsport | AUTO | MOTO | PARTS

Povestiri din Criptă/Service

Suzuki GSXR
„ASA NU” sau „Oltenii, GSXR-ul si releul” sau „6 ore si 5 prieteni mai târziu …”

Mda, încă mă gândesc cum să se numească povestirea de azi. Este a 4-a din specia ei, sau a 5-a dacă e să luam în considerare și cearta mea de unul singur cu SMAEB-ul. Aș intitula-o „Așa nu”, pentru ca este ceva ce mi-am jurat de vreo 5 ani sa nu mai fac … Suna mișto și „Oltenii, GSXR-ul și releul”, un fel de western plin de aventura, o să vedeți voi de ce, asta dacă aveți răbdare sa citiți. Nu numai că vorbesc mult, dar și scriu mult. Saaau „6 ore si 5 prieteni mai târziu” deoarece cam atât ne-a luat acțiunea 
Să începem cu începutul. Cea mai groaznica zi din săptămână, vineri, vinerea „morții” cum ii spun eu. Toți vor să-și ia motocicletele, e jale mare. Forja și regim de service de curse. Cea mai agitata zi din săptămână. Un mecanic învoit și doi care la ora 15 au plecat la cursa in Bulgaria la Campionatul Est-European de motocross. Singurel, bing bang, vorba cântecelului din reclama Sprite. Bag ca MiG-ul si apuc să mai fac doua revizii (ulei si filtru), cu spălat moto, spălat lanț și dat cu WD motocicletele să „luce”. Pe la 19 se mai trezește un coleg ca vrea si el revizie la scuter, nu de alta, dar se tot roagă de doua săptămâni. Hai să-i schimbam uleiul si cele 2 filtre de aer, cat poate sa dureze. Strâng din dinți, doar este bunul meu coleg Bogdan Pacea, seful la RCA2000. Pentru el, all the best. Facem doar schimbul de ulei și lăsam filtrele de aer pentru altă dată.
Într-un final plec spre casă. 357 missed calls. Lavinia mă tot suna, „când ajungi, când ajungi”. Mă aștepta cu o surpriza … Perverșilor … era vorba de o salată. Gătise și ea mă. Ajung în fata casei și îl vad. Parca mașina. Nu prea ii place lui ca am de gând sa scriu povestea asta, așa ca o sa-l păstram în anonimat pe AR. AR parca mașina și se îndrepta spre motocicleta lui. Aceeași motocicleta care in urma cu 3 zile a decis să i se strice fix în fata blocului meu. Se pregătea să se apuce de schimbat statorul si releul. Le luase pe amândouă. Sa fie sigur. Mănânc super salata pregătita de super iubita mea. Deja parca uit ca a fost o zi lunga și sunt mort de oboseala. Ce sa crezi, nu. Tot obosit sunt. La dracu’. Mi-am jurat ca nu mai repar în fata blocului nici dacă e vorba de motocicleta lu’ mama. Am doua opțiuni, îl las pe „prost”, pardon prieten, să se chinuie singur ca un animal sau mă duc sa-l ajut. Oare ce să aleg?
Prelungitor de 30 metri, checked. Veioza de pe balcon, checked. Trusa de scule cu tubulare semi-rotunjite, checked. Ne putem apuca de munca. Cum imobilizăm motocicleta? Ce sa crezi, in fata blocului n-am nici stander spate, nici elevator moto, nici macara pentru suspendat moto, cam n-am chestii … Ce bine ca AR are un cauciuc în portbagaj. Sprijinim motocicleta pe cauciuc, care sprijinit in bordura lui Videanu apăsa pe capacul de ambreiaj. Pe partea cealaltă punem bateria sub cric. Băgam în viteză, suntem bine. Frumos, elegant, cat de cat. Ca ursu’ pe bicicletă.
Desfacem capacul de la bendix, ne cade o șaiba înăuntru … hai c-am început bine. Desfacem și capacul de la aprindere. Recuperam șaiba buclucașă. Statorul arata ca micii de 1 mai. Făcut bine pe o parte și pe o cealaltă parte, mai în sânge așa. Scoatem și statorul din cele 3 șuruburi care-l imobilizau. Mai rămâne să desfacem mufa. Nu arata bine. Eu știu unde e. Ca la „Vrei sa fii Miliardar”, aleg opțiunea să sun un prieten pentru confirmare. Si dacă nici marele Rechin de la Suzuki (Motorteam) nu ne poate ajuta cu vreo scurtătura, să mai salvam niște timp, atunci nu are cine. Îmi distruge orice speranța că dacă bag eu mâinile printre cadru, releu, și carenă cu degetele în X sau Y o sa reușesc să apuc de mufa statorului. Măcar ne asigură că releul e schimbat pe rechemare și e d-ăla bun cu aluminiu pe spate, care nu are cum sa se ardă. Așa ca ne apucam de treaba, again. Partea a 2-ua. Șaua jos, rezervorul sus. Îl priponim cu o scula speciala, racleta pentru parbriz din Logan. Ce bine stă. La fix. Cred că duc racleta asta si o las la firmă, ca prea e exact cat trebuie să lucrezi sub rezervor. Scoatem carcasa filtrului de aer si ajungem la mufa groazei. Amin. Am cam terminat? De abia acum începe distracția.
Trebuie să si punem țigănia la loc. Ii explic lui AR ca ne trebuie garnitura nouă. Că fără ea mai bine nu se apuca. E deja ora 22. Îl pun sa dea un telefon unui amic care avea o garnitura. O mai are. Trimitem comandoul de fete cu una din cele 4 mașini din parcare. Un fel de spiridușii racheți. A nu v-am zis de fete? E trupa mare. Una tine veioza, una ne face draci, treaba merge super. Mai lipsesc niște sticle de bere și ceva manele. Ceva nou de la Salam, să place la toată lumea. In timp ce fetele fac raliu prin oraș pentru a aduce prețioasa garnitura, ii pun pe AR sa frece vechea garnitura cimentata de pe capac. Noroc ca am, tot în Logan (om bătrân și strângător) un burețel de tinichigerie. Spor la frecat, buchete!.
Scoate statorul, „dă sa vad ce-ai luat … merge”. Hai ca o sa montam noi ala pană la urma, dar cu ce măsuram încărcarea. Iar suntem la „Vrei sa fii Miliardar”. Sunam încă un prieten sa ne aducă un multimetru. Vlad Constantin Stancescu pleacă „prea iute, da, prea furios” spre noi cu scula care ne lipsește din fata blocului. V-am mai spus ca nu-mi mai place să repar în fata blocului? Ca nu am toate sculele la un loc, etc, d-astea?
Vine și Vlăduț cu multimetru, vin și fetele cu garnitura. Soc și groază. E întreruptă într-un loc. Pai ce-ați făcut Bobita? „Nu ca așa ne-a dat-o”. Bravo B0$$. Hai ca o punem așa, ii dau cu puțin silicon ca să o fixez, ca e întreruptă și nu stă ca lumea. „Ai silicon nu?”. Ghiciți ce mi-a răspuns AR… Vă las pe voi. Cică ar avea la firma. Hai „GO Planet”. Iar brigada antitero e în mișcare de data asta pentru a aduce silicon. După o ora de așteptare, vine AR victorios. Pune 5 tuburi de silicon jos. Am zis ca-l omor. Era ora 12 (00:00). AM ZIS CA-L OMOR. Silicon sanitar ne trebuia noua băăăăăă ??? Îmi venea s-o iau la șuturi (pe motoreta groazei), să strângem toate mizeriile sub ea, să-i punem husa și să ne apucam mâine. Mă apuc și citesc bine pe toate tuburile aduse. Hopa. Silicon de acvariu. Rezista pana la 200 grade. Hopa. Deja parcă altfel stă treaba.
Mai bag niște pufuleți cu miros de șosete împuțite și niște Redbull. Dăm cu silicon, punem garnitura, băgam cu chiu cu vai capacul si bendixul. Atenție la șaibă. Dacă iar cade aia în capacul de la aprindere, chiar o iau la picioare (săraca motoreta). Pfiu, all good. Strângem șuruburile, ne sar colierele de la airbox, pai ce, putea sa meargă ceva bine?; punem colierele la loc, montam airbox-ul, punem rezervorul, carena, bulonul. Facem curat, strângem țigănia creata în atelier/pardon la bordura lui Videanu. Auzim un strigat de lupta, gen „this is Spartaaaaaa”. Era un pescăruș. Bă urat a făcut. Am zis ca moare. Mă duc să duc racleta la mașină. Stupoare. Mai bine murea bă. S-a căcat pe mașina mea. Mama da ce-a mâncat?!?! Cred ca laxative. Ca în clipul ala de pe Youtube.
E ceasul 2:00. Luam motoreta, o împingem la strada. Cu aparatul de măsura în mana ii dam o cheie. VICTORIE. Sărăcia încarcă. Lux. Ne bucuram în sinea noastră. Nu mai avem putere să ne și manifestam.
Deci, vorba aia, 6 ore si 5 prieteni mai târziu, l-am dovedit pe fraier. I-am arătat noi lui ca nu merge așa în România. Vorba Roboților: „când e greu, ne adaptam”. E un sentiment mișto sa vezi ca dai un telefon si prietenii iți sar în ajutor. Motoreta merge, a supraviețuit. Acum lăsând gluma deoparte, aruncați un ochi și pe copy-paste-ul de mai jos cu care închei fiecare episod. Dacă o făceam la service scuteam 4 ore din viața noastră, benzina, alergătura, telefoane. Zic și eu.
Pentru voi … cat valorează viața voastră? Credeți ca merita să cereți ajutor profesionist atunci când întâmpinați o problema la motorul vostru?
Dacă nu aveți sculele necesare, un loc unde sa faceți lucrarea sau pur și simplu cunoștințele necesare, apelați la Alex. 0733337267 alex@rams21.ro Va pot ajuta măcar cu un sfat.
In era în care minutele sunt nelimitate, fă-ți timp și da măcar un telefon și asculta părerea unui specialist în legătura cu orice problema legată de motocicleta ta.
Alexandru Popescu
RAMS Motorsport

Uncategorized

Program

Monday 9:00 am - 6:00 pm
Tuesday 9:00 am - 6:00 pm
Wednesday 9:00 am - 6:00 pm
Thursday 9:00 am - 6:00 pm
Friday 9:00 am - 6:00 pm
Facebook Iconfacebook like buttonService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS Motorsport