August 17, 2018

RAMS Motorsport | AUTO | MOTO | PARTS

Povestiri din Cripta/Service

Kawasaki Vulcan 800

Povestea de astăzi începe cu un „banal” schimb de anvelope pe care mulți dintre voi îl programați undeva la începutul noului sezon moto.

Ne apucam de treaba. Demontam roata fata, scăpam de cauciucul vechi. Clientul a venit cu temele bine făcute la noi și a adus și camere noi, lucru pe care i l-as fi recomandat și eu dacă ar fi achiziționat anvelopele de la noi. Montam guma cea noua și lipicioasa, echilibram roata, o montam. Ca la carte.

Trecem la roata spate. Aici lucrurile se complica. Demontam „jumătate” de motocicleta, ca la aproape orice chopper ca sa schimbam o anvelopa. Mecanicul nostru observa ceva, dar tine doar pentru el. Poate doar i s-a părut. Roata e jos, guma și camera veche sunt înlocuite, echilibram, vorba aia, „ready 2 race”. Ne apucam sa montam. Ionuț tine roata, eu bag axul în timp ce țin tija de la frâna spate, clientul tine de motoreta … hai c-am dovedit-o și pe asta.

Ionuț se apuca sa strângă roata cu oarece dubiu. Strânge, strânge și da, temerile i se adeveresc. Roata se blochează. Soc și groaza? Nu pentru noi. Ce s-a întâmplat? Clientul ajunsese la noi cu piulița de la axul rotii spate strânsă slab. De ce? Ca sa nu blocheze roata? De ce? Pentru ca cine a umblat la roata înaintea noastră a rămas cu piese de rezerva. Ce piese? Un banal distanțier dintre bascula și butucul rotii spate.

Soluția? Demontam iar, doar am mai demontat o data. Merge mai repede. Facem un mulaj, măsuram cu șublerul, dam un telefon la strungăria cu care colaboram. In 30 minute avem piesa de care avem mare nevoie pentru a face într-o frumoasa zi de vineri un motociclist fericit. Sar în Logan-ul de munca, conduc un pic agresiv, ating chiar și 70 la ora pentru câteva secunde si ajung înapoi cu distanțierul care lipsea de la locul faptei precum Elodia.

Ce s-ar fi putut întâmpla dacă clientul nu făcea operațiunea la noi? Ne-a spus-o cu o zi înainte prietenul nostru Andrei Hoțoleanu. A plecat de la service-ul X, unde își montase anvelopele proaspăt achiziționate. Mecanicul a rătăcit sau n-a observat lipsa acelui distanțier și când și-a dat seama ca roata se blochează la strângerea axului a decis sa slăbească un pic axul. Andrei a condus așa pana la un prieten care la un pahar de vorba în jurul motoretei l-a întrebat dacă e OK ca axul sa iasă 10 cm in afara?! Pierduse piulița de la ax si axul se pregătea sa plece și el în lume ceea ce ar fi putut duce la un accident.

In cazul nostru experiența și pregătirea mecanicilor noștri a dus nu numai la prevenirea unui potențial accident moto, dar și la găsirea unei soluții pentru a-l ajuta pe colegul nostru pe 2 roti sa se bucure de weekend.

Pentru voi … cat valorează viața voastră? Credeți ca merita sa cereți ajutor profesionist atunci când întâmpinați o problema la motorul vostru?

Daca nu aveți sculele necesare, un loc unde sa faceți lucrarea sau pur și simplu cunoștințele necesare, apelați la Alex. 0733337267 alex@rams21.ro Va pot ajuta măcar cu un sfat.

In era în care minutele sunt nelimitate, fă-ți timp și da măcar un telefon și asculta părerea unui specialist în legătura cu orice problema legata de motocicleta ta.

Alexandru Popescu

RAMS Motorsport

Uncategorized

Program

Monday 9:00 am - 6:00 pm
Tuesday 9:00 am - 6:00 pm
Wednesday 9:00 am - 6:00 pm
Thursday 9:00 am - 6:00 pm
Friday 9:00 am - 6:00 pm
Facebook Iconfacebook like buttonService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS MotorsportService suspensii RAMS Motorsport